Unfortunately I knew I will not be allowed to go on like this for long but I was affraid that without any guarantee documents (armed with an obligatory stamp, bien sur) I would not be able to do much as I was absolutely sure that the guarantee expired months ago anyway and I am left with an expensive and broken piece of equipment. However after asking uncle Google the reply was that Samsung monitors have 3 years guarantee and further research at the Samsung helpline showed that actually I am still entitled to use it! Even without papers!
In reply to our enquiries we received a very polite call from Samsung that a courrier is going to pick up my monitor (and I was sure I will never see it again!). Just imagine my surprise when the gasping for breath courrier, actually turned up 2 days later on our 3rd floor with a box which included a brand new Samsung monitor!He grabbed the old, broken one, we signed delivery papers and that was it.
Wow, what an impressive customer policy!
.......................................................
Przyznaje, nie dzialam za szybko w takich przypadkach - to chyba musi byc uraz z pierwszej pracy do jakichkolwiek kontaktow telefonicznych, ale juz dluzej sie nie dalo.
Moj sliczny, drogi monitor Samsunga, ktory dostalam (czesciowo) w prezencie, zaniemogl i codziennie wymagal okolo 25 pracowitych minut ciaglego wlaczania i wylaczania, zeby sie wreszcie wlasciwie zaswiecic.
Oczywiscie dokumenty gwarancyjne zaginely gdzies w ferworze przeprowadzki, chociaz zaloze sie, ze stalo sie to duzo wczesniej. Z reszta moge sie jeszcze dodatkowo zalozyc o to, ze i tak nie podbilam karty gwarancyjnej...
Na szczescie niezastapiony Simon wzial sprawy (a raczej telefon) w swoje rece i po wygooglaniu informacji, ze monitory Samsunga maja 3 lata gwarancji zadzwonil na infolinie firmy po dalsze informacje. Okazalo sie, ze zadne pieczatki i papierki nie sa potrzebne, spisano tylko numer seryjny i po 2 dniach dostalismy tlefon, ze nowy monitor bedzie dostarczony przez kuriera a stary zabrany.
Dzisiaj po poludniu, zasapany pan kurier doczlapal na nasze 3 pietro i dostarczyl nowiutki monitor Samsunga. Wiec dzisiejszy post mial byc zupelnie o czym innym a tak wyszla tyrada na czesc serwisu konsumenckiego firmy Samsung!
No comments:
Post a Comment